niedziela, 8 stycznia 2017

Zimowa jaglanka z pomarańczą, orechami i cynamonem


Ciepłe i pożywne śniadanie to coś czego nie może zabraknąć w naszym jadłospisie zimą. Po ciepły posiłek rano sięgam znacznie częściej o tej porze roku. Rozgrzewa organizm od środka oraz daje dużo energii na cały dzień. Najchętniej wybieram owsiankę lub jaglankę z owocowymi dodatkami. Poranna dawka witaminy C z cytrusów, na które aktualnie jest sezon, zapewni lepszą odporność organizmu :) Kasza jaglana to samo zdrowie, bogactwo składników mineralnych i witamin. Orzechy dostarczą nam solidnej dawki magnezu, dzięki czemu nasza sprawność umysłowa będzie jeszcze lepsza.

Składniki na 1 porcję:
1/4 szklanki kaszy jaglanej
1 szklanka mleka
1/2 pomarańczy
1 łyżeczka płaska cynamonu
5 orzechów włoskich

Przygotowanie:
Kaszę jaglaną przepłukać, przy czym ostatnie płukanie wykonać w ciepłej wodzie. Wsypać do garnka, wlać mleko i gotować pod przykryciem. Ustawić garnek na najmniejszym palniku, zmniejszyć ognień do minimum i gotować pod przykryciem 15 minut. Wyłożyć do miseczki, dodać cynamon, pokrojoną w dużą kostkę pomarańczę oraz orzechy - wymieszać. Gotowe :)