niedziela, 16 października 2016

Wilgotne ciasto marchewkowe

Znalezione obrazy dla zapytania ciasto marchewkowe dietetyczne
















Uwielbiam gotować i piec. Jesień to pora kiedy mam ochotę więcej czasu spędzać w kuchni. Przy dość stresującym trybie życia gotowanie jest dla mnie niczym medytacja - pozwala się skupić, odsunąć myśli, zrelaksować się. Nie ma ostatnio dla mnie weekendu bez domowego wypieku. Tym razem postawiłam na bogactwo witaminy A i B-karorenu - ciasto marchewkowe.



Składniki:
800 g marchewki
3 jajka
1/2 szkl. oleju rzepakowego lub słonecznikowego
1/2 szkl. cukru (lub ksylitolu czy miodu)
1 szkl. mąki orkiszowej typ 2000
1/2 szkl. mąki pszennej typ 500
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
szczypta gałki muszkatołowej
szczypta imbiru
2 łyżki rodzynek

Przygotowanie:
Marchew obierz, zetrzyj na tarce o dużych oczkach, połącz z olejem i rozkłóconymi jajkami. Dodaj mąkę z proszkiem do pieczenia, przyprawy oraz cukier. Rodzynki zalej ciepłą wodą i odstaw na kilka minut. Następnie odsącz je i dodaj do masy. Formę o wymiarach 20 x 30 cm lub tortownicę 24 cm wysmaruj masłem i oprósz mąką. Wlej ciasto. Piec przez około 45 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu pozostaw ciasto w wyłączonym piekarniku przez 10 minut. Gotowe!

Takie ciasto to nie tylko świetny dodatek do kawy czy herbaty ale pomysł na przekąskę do pracy lub szkoły.

Polecam także Babeczki marchewkowe z cynamonem (klik)

2 komentarze:

  1. Marchewka 800g startej? To dość dużo czy chodzi o 800g jeszcze w kawałku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 800 g startej marchewki waży tyle samo co 800 g całych marchewek :). Faktycznie to dużo, ale ciasto jest bardzo intensywnie marchewkowe. Ja użyłam ok 6 bardzo dużych sztuk. Oczywiście można użyć troszkę mniej wtedy ciasto będzie bardziej "mączne".

      Usuń