niedziela, 10 kwietnia 2016

Dietetyczne rafaello


Praliny rafaello są jednymi z najlepszych dostępnych na rynku, szczególnie dla tych łasuchów, które kochają smak kokosa oraz migdałów. Kojarzą mi się zawsze z niebem w gębie. Są delikatne, kruche, z kremowym środkiem, w którym znajdziemy migdał. Czy ktoś wymyślił coś równie genialnego? Taka słodycz, choć zazwyczaj zjadana od święta, na okazję, zawiera sporo cukru i pustych kalorii.
Moja wersja rafaello jest nie tylko pyszna i dorównuje kultowym pralinkom ze sklepu, ale również bardzo zdrowa i śmiało mogę powiedzieć, że to nie puste kalorie! :)

Cenne składniki, które znajdziemy w dietetycznym rafaello: 
Kasza jaglana jest źródłem wielu składników odżywczych, a w szczególności jest dobrym źródłem krzemionki istotnej dla dobrej sprawności stawów, pięknych włosów i paznokci. Jest źródłem witamin z grupy B, witaminy E oraz błonnika.
Miód - jego dobroczynne właściwości są znane od wieków, głównie za sprawą zawartych w nich substancji bakteriobójczych. Zawiera wiele składników mineralnych i witamin: A, B1, B2, B6, B12, C, kwas foliowy, pantotenowy i biotynę.
Wiórki kokosowe - czyli rozdrobniony kokos,jest bogaty w błonnik, potas, magnez i fosfor, a także w kwas foliowy. Jednak największą wartość zdrowotną przypisuje się zawartym w miąższu kokosa nasyconym kwasom tłuszczowym.
Migdały - są to dość tłuste orzechy, ale ich tłuszcz jest bardzo korzystny ze zdrowia ze względu na zawartość kwasów tłuszczowych nienasyconych. Migdały zawierają bardzo dużo wapnia, magnezy, cynku i potasu oraz innych składników mineralnych. Są polecane dla osób z chorobami serca i dbających o urodę dzięki dużej ilości witaminy E,

Ten przepis jest idealny jako zamiennik słodyczy dla dzieci, ale również dla dorosłych. Polecam zaserwować takie pralinki domowej roboty na przyjęciu dla dzieci lub spotkaniu ze znajomymi, zapewne znajdą się osoby, które nie poznają że wersja jest dietetyczna a nie klasyczna. Dodatkowym plusem jest dostępność składników. Poza migdałami, które nie są stałym składnikiem w kuchni, pozostałe znajdziemy prawie zawsze.
Na uwagę zasługuje szybkość wykonania i to, że nie potrzebujemy do przygotowania ani piekarnika ani miksera czy blendera. Domowe dietetyczne rafaello może wykonać każdy, bez względu na posiadane wyposażenie kuchni i umiejętności. Gorąco polecam wypróbować! 
Jeśli użyte składniki będą dobrej jakości a zamiast mleka krowiego użyjemy roślinnego lub bez laktozy to otrzymamy deser idealny dla osób z różnymi nietolerancjami, ponieważ będzie on: bez laktozy, bez glutenu, bez jajek!

Składniki: 
40 g kaszy jaglanej (oczywiście sypkiej a nie takiej w woreczkach)
300 ml mleka (może to być mleko roślinne lub krowie)
1 duża łyżka miodu pszczelego (ja użyłam spadziwego)
100g wiórek kokosowych
1 łyżka masła
całe migdały (ok 15 sztuk)

Przygotowanie
Kaszę jaglaną podprażamy w garnku do momentu lekkiego zarumienienia, kasza zacznie specyficznie pachnieć. Zalewamy mlekiem i gotujemy do miękkości ok. 20 minut. Kasza powinna wchłonąć całe mleko. Kaszę należy często mieszać, w razie potrzeby można dodać więcej mleka lub wody. Kiedy kasza jaglana będzie miękka dajemy po 1 łyżeczce masła,miodu i połowę wiórków kokosowych, dokładnie mieszamy i odstawiamy aby kasza przestygła.
Migdały zalewamy gorącą wodą. Po kilku minutach możemy w łatwy sposób ściągnąć z nich skórkę.
Z przestygniętej masy jaglanej formujemy kuleczki, do środka dajemy całego migdała i obtaczamy w wiórkach kokosowych. Kulki wkładamy do lodówki aby masa całkowicie wystygła i się scaliła, kiedy to kulki odpowiednio stwardnieją. Gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz