poniedziałek, 13 lipca 2015

Pieczona faszerowana cukinia

Mamy teraz sezon na cukinię, kabaczki czy bakłażany więc korzystajmy! Moja wersja w miarę dietetyczna. Jest to danie bardzo sycące i idealne na obiad czy kolację. Ten przepis jest również idealny dla osób, które nie mogą spożywać glutenu czy pszenicy.
Dzięki tej potrawie dostarczymy wielu cennych składników odżywczych za sprawą:
cukinii - dobre źródło witaminy C, PP, B1 oraz karotenu;
kaszy jaglanej - która zawiera krzemionkę odpowiedzialną za dobrą kondycję stawów, włosów, skóry i paznokci, dostarczymy również witamin z grupy B, żelaza niehemowego oraz miedzi;
chudego mięsa wieprzowego z szynki - źródło białka, żelaza hemowego, witaminy B12.



Składniki na porcję dla 4 osób:
2 cukinie
1 szklanka kaszy jaglanej surowej
25 dag mięsa mielonego z szynki wieprzowej
1 duża cebula
kilka ząbków czosnku
2 jajka
olej rzepakowy do smażenia
garść posiekanej natki z pietruszki
sól, pieprz, sproszkowana papryka słodka, curry
opcjonalnie żółty ser do posypania (lub mozzarella, ja miałam ser topiony)

Większe cukinie obrać i wydrążyć, uważając, aby nie przebić się na zewnątrz, lekko posolić i na talerzu ułożyć otworem do dołu. Cebule lub czosnek drobno posiekać, zeszklić na oleju, dodać mięso, dusić, aż będzie miękkie, oprószyć solą, przyprawami. Kaszę ugotować wg przepisu lub standardowo tak jak się gotuje kaszę (2 szklanki wody na 1 szklankę cukru ciągle mieszając), ostudzić. Wymieszać z masą mięsną, posiekaną natką pietruszki, jajkami, doprawić do smaku ewentualnie. Cukinie wytrzeć papierowym ręcznikiem, nadziać farszem i układanie na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu posypać serem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 45 minut.
Mi zostało troszkę farszu więc na szybko wydrążyłam pomidora i również go nafaszerowałam. farsz ten można również wykorzystać do faszerowania innych warzyw, np. papryki, pomidorów, cebuli czy bakłażana.




Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz