środa, 5 listopada 2014

Zacznij być aktywny! Wstęp.

Jak zacząć?
Zaczynamy cykl na temat roli dietetyki w aktywności fizycznej. Chciałabym zaprezentować to od czego trzeba zacząć gdy postanowiliśmy ruszyć się z kanapy czy z fotela przy biurku.
Pamiętajmy, że naszą motywacją ma być nie tylko zgrabniejsza sylwetka ale głównie poprawa zdrowia i samopoczucia. Bo czym jest piękna sylwetka jeśli nie idzie w parze ze zdrowiem i pozytywnym nastawieniem do świata? :)


Jaką aktywność wybrać na początek?
Zacznijmy od aktywności 3-4 razy w tygoniu trwającej nie dłużej niż 40-60 minut. Najlepsze będzie bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Pozwolą one zwiększyć wydolność organizmu i przygotują go do włączenia innych form ćwiczeń o większej silne i intensywności.
Nie warto od razu łapać się za ciężarki, siłownię, bo dla laika będzie to pierwszy krok do poważnych kontuzji a nie lepszej sprawności fizycznej.

Co z dietą?
Po pierwsze pamiętajmy, że włączając aktywność nie powinniśmy ze swojej diety eliminować potraw mięsnych, nabiału, potraw zbożowych, warzyw czy owoców. Jedyne co powinniśmy ograniczyć w pierwszej kolejności to używki, słodycze i słone przekąski. Na konkretniejsze działania i modyfikacje przyjdzie czas gdy nasza sprawność będzie w dużo lepszej formie :)
Najważniejsze jest również odpowiednie nawodnienie organizmu, oczywiście za pomocą wody mineralnej lub źródlanej niegazowanej.
Ponadto warto zadbać o regularne spożywanie posiłków, w odstępach 3-4 godzinnych. Gdy planujemy aktywność warto mieć na uwadze, to aby około 40 minut przed ćwiczeniami nie spożywać dużych posiłków i ciężkostrawnych potraw.

Zakwasy
Występuje prawie 100% pewność, że możesz mieć zakwasy po ćwiczeniach. Jednak nie ma sensu zniechęcać się bólem mięśni. Warto zastosować gorącą kąpiel która pomoże ukoić ból oraz 1-dniową przerwę między ćwiczeniami. Nie rezygnuj! Staniesz się silniejszy psychicznie dzięki pokonywaniu własnej słabości.  A każde następne ćwiczenia będą zmniejszały odczuwalność tego dyskomfortu i staniesz się za każdym razem coraz silniejszy.

Metodą małych kroków możesz dojść naprawdę daleko. 
Stopniowo zmieniaj swoje nawyki żywieniowe i wprowadź aktywność. 
Bądź cierpliwy a zobaczysz efekty. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz